Llibre de la setmana: “Las vidas secretas de las esposas de Baba Segi”

 In Noticies, recomanacions

“Hi ha mil maneres d’abordar un drama, però la millor és la ironia, l’humor. La nigeriana Lola Shoneyin ho ha aconseguit en descriure la singular família que ha format a la seva mida Baba Segi, un comerciant totxo que acumula dones dins de l’esquema polígam de la seva cultura; que recorre a un ignorant Mestre per a consultar les coses importants de la vida; que reparteix igualitàriament el sexe i les nits entre les seves quatre esposes com si fos just, i que assisteix orgullós a un domini masculí sense endevinar mai el que es trama fora de la seva vista. Que és el millor.”
[…]

“L’escriptora va col·locant el focus sobre cadascuna de les esposes, des de la inicial, lleial al mascle, encarregada de les tasques, fins a la quarta, una jove amb formació universitària que no encaixa a l’entorn d’analfabetes, ignorants, geloses i intrigants que composen la família.
A partir del canvi de focus, l’autora va construint un gresol, una obra coral que il·lumina la realitat de la poligàmia des de dins, no a través de la descripció i la condemna exterior i menys encara des de les imposicions legals, sinó fent emergir des de la seva pròpia cultura i des de la pròpia experiència familiar.”
[…]

Harbour, Berna G. Sexo igualitario para cuatro esposas. Babelia, 1652, 22 de juliol de 2023

Podeu reservar-lo clicant aquí.

Recommended Posts

Comenceu a escriure i presioneu entrar per buscar

X