Llibre de la setmana: “El hombre que salvó los cerezos”

In Noticies, recomanacions

El cirerer en flor (“sakura”) simbolitza tradicionalment al Japó el canvi al llarg del temps, la brevetat de l’existència, el començar de nou. La festa del “hanami” és la contemplació de la seva florida, patrimoni natural de la humanitat.

A El hombre que salvó los cerezos, la periodista i escriptora japonesa Naoko Abe entrellaça pinzellades de la seva vida personal i familiar amb la trajectòria vital del britànic Collingwood Ingram (1880-1981), ornitòleg i col•leccionista de cirerers, que des del seu jardí de Kent salvà, a partir d’esqueixos, la diversitat d’espècies d’aquest arbre, en perill d’extinció per les accions imperialistes i l’occidentalització del Japó a finals del segle XIX i principis del XX.

El hombre que salvó los cerezos (Anagrama, 2021) és un relat entre apunts biogràfics, geogràfics, culturals, històrics, polítics, botànics i filosòfics, interessant, especialment, per a les persones fascinades per la cultura japonesa.