Tertúlia literària Nova collita: “La teva ombra” de Jordi Nopca

In Noticies

El proper dijous 18 de febrer a les 19 h tindrem una nova sessió de la Tertúlia Nova collita en format virtual. En aquest cas, comentarem la novel·la La teva ombra (Proa, 2020) i comptarem amb el seu autor, Jordi Nopca.

Abans podeu agafar en préstec un exemplar de la novel·la que trobareu al vestíbul de la Biblioteca i llegir-la per poder conversar i preguntar-li tot allò que vulgueu a l’autor. Cal inscripció prèvia per tal de rebre l’enllaç per participar-hi a través de Zoom.

Com sabeu, la tertúlia pretén acostar la nova literatura, els nous autors i ampliar el ventall de lectures dels usuaris de Castelldefels a més de donar a conèixer autors ben valorats i que, si ara despunten, ben aviat seran els imprescindibles de la literatura catalana.

Jordi Nopca (Barcelona, 1983) és periodista, escriptor, redactor del diari Ara i coordinador del suplement literari Ara llegim. Ha escrit diverses obres literàries, la novel·la El talent (Labreu, 2012), el recull de relats Puja a casa (L’altra, 2014), guanyadora del Premi Documenta i La teva ombra (Proa, 2020), guardonada amb el darrer Premi Proa de Novel·la.

Les vides dels dos germans que protagonitzen La teva ombra transcorren en paral·lel, ara com dos rius, ara com dos cotxes en sentit contrari. L’estiu del 2010, en Pere, de vint-i-cinc anys, que viu a Barcelona amb els pares, es distreu amb la música electrònica, el projecte d’una pàgi­na web d’oci i cultura i les trobades sexuals amb la Kate, una violinista anglesa enigmàtica. Però no aconsegueix treure’s del cap la seva exnòvia Laura. Mentrestant, el seu germà gran, en Joan, un lector voraç que fa de mestre de primària, porta una vida secreta que l’afectarà de ple.

Us deixem amb l’entrevista que li van fer al programa Més324 després de rebre el Premi Proa per la novel·la que llegirem: