Ja tenim llibres electrònics a la Biblioteca!

In Noticies

Els usuaris de la Biblioteca Central amants de les tecnologies i la lectura esteu d’enhorabona! A partir d’avui teniu disponibles dos nous serveis: la descàrrega de llibres electrònics i el préstec de llibres electrònics i àudiollibres al vostre dispositiu de lectura, ja sigui un smartphone, un e-reader, una tauleta o un ordinador portàtil.

seebookPel que fa al primer, en unes targetes de descàrrega de llibres digitals situades al vestíbul de la Biblioteca hi trobareu un codi QR o un codi alfanumèric que, capturant-lo o teclejant-lo us permetran accedir a diverses obres de sis autors independents (Ramon Gasch, Marc C. Griso, Josep B. Pompidor, Felipe Ortín, Jaume Burgell Alsina i Lluís Bosch) en format digital editats per Seebook.
Els llibres digitals es poden baixar de manera gratuïta tant en format EPUB com en PDF i també inclouen continguts extres vinculats amb la creació del llibre (fotos, documents, capítols descartats…).

La iniciativa és possible gràcies a l’acord entre l’start-up barcelonina Digital Tangible, Diputació de Barcelona, Generalitat de Catalunya i Biblioteques de Barcelona. Amb aquest acord es volen donar a conèixer autors de qualitat que han optat per autoeditar-se els textos i també promoure el consum de llibres en format digital entre els usuaris de les biblioteques.

ebiblioPel que fa al préstec de llibres electrònics i àudiollibres, els usuaris de la Biblioteca podran accedir-hi a través de la plataforma eBiblio Catalunya, tant sols cal que es validin al web http://catalunya.ebiblio.cat/ amb el número de carnet d’usuari i contrasenya/PIN i, això si, disposin d’una adreça de correu electrònic informada al registre d’usuari de l’Aladí. Els llibres electrònics es poden llegir a través de diferents dispositius: tauletes, telèfons intel·ligents, ordinadors personals o lectors de llibres electrònics.

El servei l’ha promogut el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona.

Per més informació adreceu-vos al taulell de la Biblioteca.